Stichting de Zorghulp

Hoe werkt het

Velen vragen zich af hoe het nu is om een inwonende hulp in huis te hebben. Men heeft veel vragen en onzekerheden. We spreken soms over de meest intensieve thuiszorgvorm die er is.

U neemt contact met ons op als u meer wilt weten over deze zorgoplossing en wij maken vervolgens een vrijblijvende afspraak met u voor een intakegesprek. We komen graag bij de mensen thuis. Vaak zijn familieleden of andere verzorgenden ook aanwezig bij zo’n gesprek en zo kunnen wij even kennis maken met elkaar. U kunt samen met uw naasten alle vragen stellen die er zijn en wij kunnen voor u een beetje een beeld schetsen van hoe wij de zorg zouden kunnen invullen. Zorg is namelijk voor iedereen zeer persoonlijk en niemand is hetzelfde.

Na het intakegesprek maken wij een verslag en dat wordt naar u toegezonden. In dit intakeverslag staat omschreven wat de situatie bij u thuis is en wat uw wensen zijn m.b.t. de hulp die nodig is. Als het verslag naar uw wens is geschreven en u wilt er voor kiezen om verdere stappen te ondernemen gaan wij zoeken naar een geschikte kandidaat. U ontvangt van ons dan een profiel van diegene. Vanzelfsprekend kunt u contact met hem of haar opnemen om even kort kennis te maken. U bepaald zelf of deze kandidaat welkom is of niet en dan gaan we een startdatum inplannen.

Als de hulp arriveert zijn wij daar veelal bij. Pas op de dag van aankomst gaat ons contract in. In de meeste gevallen wordt men ingewerkt door bijvoorbeeld familie, eventuele partner van de client, Nederlandse thuiszorg of de collega die door hem of haar wordt afgelost. We streven er vaak naar om bij elke client 2 of 3 vaste hulpen te hebben die elkaar afwisselen. De gemiddelde werkperiode van een hulp ligt meestal tussen de 6 en 12 weken.